Буття 11 :
1 І була вся земля
одна мова та слова одні. 2 І сталось, як рушали зо Сходу вони, то в
Шинеарському краї рівнину знайшли, і оселилися там. 3 І сказали вони
один одному: Ану, наробімо цегли, і добре її випалімо! І сталася цегла для них
замість каменя, а смола земляна була їм за вапно. 4 І сказали вони:
Тож місто збудуймо собі, та башту, а вершина її аж до неба. І вчинімо для себе
ймення, щоб ми не розпорошилися по поверхні всієї землі. 5 І зійшов Господь, щоб побачити місто та
башту, що людські сини будували її. 6 І промовив Господь: Один це
народ, і мова одна для всіх них, а це ось початок їх праці. Не буде тепер
нічого для них неможливого, що вони замишляли чинити. 7 Тож
зійдімо, і змішаймо там їхні мови, щоб не розуміли вони мови один одного. 8
І розпорошив їх звідти Господь по поверхні всієї землі, і вони перестали
будувати те місто. 9 І тому то названо ймення йому: Вавилон, бо там
помішав Господь мову всієї землі. І розпорошив їх звідти Господь по поверхні
всієї землі. 10 Оце нащадки Симові: Сим був віку ста літ, та й породив Арпахшада, два роки по
потопі. 11 І жив Сим по тому, як породив Арпахшада, п'ять сотень літ. І породив він синів і
дочок. 12 А Арпахшад жив тридцять і п'ять літ, та й породив він
Шелаха. 13 І жив Арпахшад по тому, як породив він Шелаха, чотири сотні літ та три роки. І породив
він синів та дочок... 27 А оце нащадки Терахові: Терах
породив Аврама, і Нахора, і Гарана. А Гаран породив Лота. 28 Гаран же помер за життя свого
батька, у краї свого народження, в Урі халдейському. 29 І побрали
Аврам та Нахор для себе жінок. Ім'я Аврамовій жінці Сара, а ймення Нахоровій
жінці Мілка, дочка Гарана, Мілчиного батька і батька Їски. 30 А Сара
неплідна була, не мала нащадка вона. 31 І взяв Терах Аврама, сина
свого, і Лота, сина Гаранового, сина свого сина, і Сару, невістку свою, жінку
Аврама, свого сина, та й вийшов з ними з Уру халдейського, щоб піти до краю
ханаанського. І прийшли вони аж до Харану, та й там оселилися.
Буття 12 :
1 І промовив Господь
до Аврама: Вийди зо своєї землі, і від родини своєї, і з дому батька свого до
Краю, який Я тобі покажу. 2 І
народом великим тебе Я вчиню, і поблагословлю Я тебе, і звеличу ймення твоє, і
будеш ти благословенням. 3
І поблагословлю, хто тебе благословить, хто ж тебе проклинає, того прокляну. І
благословляться в тобі всі племена землі! 4
І відправивсь Аврам, як сказав був до нього Господь, і з ним пішов Лот. Аврам
же мав віку сімдесят літ і п'ять літ, як виходив з Харану. 5 І Аврам узяв Сару, свою жінку, та Лота, сина брата
свого, і ввесь маєток, який набули, і людей, що їх набули у Харані, та й вийшли,
щоб піти до Краю ханаанського. І до Краю ханаанського вони прибули. 6 І пройшов Аврам по Краю аж
до місця Сихему, аж до дуба Мамре. А ханаанеянин тоді проживав у цім Краї. 7 І Господь явився Авраму й
сказав: Я дам оцей Край потомству твоєму. І він збудував там жертівника
Господеві, що явився йому. 8 А
звідти він рушив на гору від сходу від Бет-Елу, і намета свого розіп'яв, Бет-Ел
від заходу, а Гай від сходу. І він збудував там Господу жертівника, і прикликав
Господнє Ймення. 9 І
подавався Аврам усе далі на південь. 10
І стався був голод у Краї. І зійшов Аврам до Єгипту, щоб там перебути, бо голод
у Краї тяжкий став. 11 І
сталося, як він близько прийшов до Єгипту, то сказав був до жінки своєї Сари:
Отож то я знаю, що ти жінка вродлива з обличчя. 12 І станеться, як побачать тебе єгиптяни й скажуть: Це
жінка його, то вони мене вб'ють, а тебе позоставлять живою. 13
Скажи ж, що сестра моя ти, щоб добре було через тебе мені, і щоб я позостався
живий через тебе. 17 І вдарив Господь фараона та дім його великими
поразами через Сару, Аврамову жінку.
Буття 13 :
1 І піднявся Аврам із
Єгипту, сам, і жінка його, і все, що в нього було, і Лот разом із ним, до Негеву. 2 А Аврам був вельми багатий на худобу, на
срібло й на золото. 3
І пішов він в мандрівки свої від Негеву аж до Бет-Елу, аж до місця, де
напочатку намет його був поміж Бет-Елом і поміж Гаєм, 4 до місця жертівника, що його він зробив там напочатку.
І Аврам там прикликав Господнє Ймення. 5
Так само й у Лота, що з Аврамом ходив, дрібна та
велика худоба була та намети.
6 І не вміщала їх та земля, щоб їм разом пробувати, бо великий
був їхній маєток, і не могли вони разом пробувати. 7 І сталася сварка поміж пастухами худоби Аврамової та
поміж пастухами худоби Лотової. А ханаанеянин та періззеянин сиділи тоді в
Краю. 8 І промовив до
Лота Аврам: Нехай сварки не буде між мною та між тобою, і поміж пастухами моїми
та поміж пастухами твоїми, бо близька ми рідня. 9 Хіба не ввесь Край перед обличчям твоїм? Відділися від
мене! Коли підеш ліворуч, то я піду праворуч, а як ти праворуч, то піду я
ліворуч.
1Хроніки 1 : 1 Адам, Сиф, Енош, 2 Кенан, Магалел'їл, Яред, 3 Енох, Метушелах, Ламех, 4 Ной, Сим, Хам та Яфет. 26 Серуґ, Нахор, Терах, 27 Аврам, він же Авраам. 28 Сини Авраамові:
Ісак та Ізмаїл. 34 А Авраам породив Ісака. Ісакові сини: Ісав і Ізраїль (Яків).
35
Ісавові сини: Еліфаз, Реуїл, і Єуш, і Йалам, і Кора.36 Сини Еліфазові: Теман і Омар, Цефі й Ґатам,
Кеназ і Тімна, і Амалик. 43 А оце царі, що царювали в Едомовому краї перед
зацарюванням царя в Ізраїлевих синів: Бела, Беорів син, а ім’я його міста
Дінгава.
1 Хронiки
2 :
1 Оце Ізраїлеві сини: Рувим, Симеон, Левій, і Юда, Іссахар, і
Завулон, 2 Дан, Йосип, Веніямин, Нефталим, Ґад і Асир. 3 Юдині сини: Ер, і
Онан, і Шела, троє народилися йому від ханаанеянки Бат-Шуї. І був Ер,
Юдин первороджений, нечестивий в очах Господа, і Він забив його.
Звернімо увагу: 1) укорінює Бог Своє, а нечестиве (навіть
первороджене) – знищує. 2Коринтяе 5 : 1 Знаємо бо, коли земний мешкальний намет наш зруйнується, то маємо
будівлю від Бога на небі, дім нерукотворний та вічний. 2
Тому то й зідхаємо, бажаючи приодягтися будівлею нашею, що з неба, 3 коли
б тільки й одягнені ми не знайшлися нагі!
4 Бо ми,
знаходячися в цьому наметі, зідхаємо під тягарем, бо не хочемо роздягтися, але одягтися, щоб смертне
пожерлось життям. 5 А Той, Хто на це саме й створив нас, то
Бог, що й дав нам завдаток Духа. 6 Отож, бувши відважні постійно, та знаючи, що, мавши дім у тілі, ми не
перебуваємо в домі Господньому, 7
бо ходимо вірою, а не видінням, 8 ми ж відважні, і
бажаємо краще покинути дім тіла й мати дім у Господа. 9 Тому ми й пильнуємо, чи
зостаємося в домі тіла, чи виходимо з дому, бути Йому любими. 10 Бо мусимо всі ми з'явитися перед
судовим престолом Христовим, щоб кожен прийняв згідно з тим, що в
тілі робив він, чи добре, чи лихе.
Числа 24 :
19 І той запанує, хто
з Якова, і вигубить рештки із міста. 20
І побачив він Амалика, і виголосив свою приповістку пророчу й сказав: Початок народів Амалик,
та загине
наприкінці й він! 22 Але вигублений
буде Каїн, незабаром Ашшур поневолить тебе!
Звернімо увагу: 1) з 1Хронік 1 : 1-34 бачимо, що багато було
вже синів Авраамових, але народом нащадки його вперше стали з Амалика, а місто
ще Каїн будував і від нього був народ та теж знищений і він ;
2) укорінює Бог Своє (Якова), а навіть початок народів, навіть Свій,
але безбожний, — знищує.
Числа 25 :
1 І осівся Ізраїль у Шіттімі, і народ зачав ходити на розпусту до
моавських дочок, 2 а вони закликали народ до жертов їхнім богам, і
народ їв та вклонявся богам їхнім. 3 І Ізраїль приліпився був до
пеорського Ваала. І запалав гнів Господній на Ізраїля. 4 І сказав Господь до Мойсея: Візьми всіх
голів народу, та й повішай їх для Господа навпроти сонця. І
відвернеться палючий Господній гнів від Ізраїля. 5 І сказав Мойсей
до Ізраїлевих суддів: Позабивайте кожен мужів своїх, приліплених до пеорського
Ваала. 6 Аж ось прийшов один із Ізраїлевих синів, та й привів до
братів своїх мідіянітянку на очах Мойсея й на очах усієї громади Ізраїлевих
синів, а вони плакали при вході скинії заповіту. 7 І побачив це
Пінхас, син Елеазара, сина священика Аарона. І встав він з-посеред громади, і
взяв списа в свою руку. 8 І ввійшов він за
Ізраїлевим мужем до середини мешкання, та й пробив їх обох ізраїльтянина та ту
жінку, аж через її черево. І була стримана поразка Ізраїлевих
синів. 9 І померло в поразці двадцять і чотири тисячі. 10
І промовив Господь до Мойсея, говорячи: 11 Пінхас, син Елеазара,
сина священика Аарона, відвернув Мою лють від Ізраїлевих синів, коли він
запалився горливістю Моєю серед них. І Я не вигубив Ізраїлевих синів у Своїй
горливості. 12 Тому скажи:
ось Я даю йому свого заповіта: мир. 13 І буде йому та
насінню його по нім заповіт вічного священства за те, що він запалився для Бога
свого, і очистив Ізраїлевих синів.
Ісаї 22 :
24 І повісять на
ньому всю славу отцівського дому його, нащадки та дикі відростки, увесь посуд малий
від мисок й аж до всякого посуду глиняного! 25 Того дня, говорить Господь Саваот,
похитнеться кілок, що був в певне місце забитий, і буде відрубаний та й упаде, і знищений буде тягар, що на
ньому, бо так каже Господь!...
Звернімо увагу: 1) укорінює Бог Своє, а дике й людське, але безбожне, —
знищує.
Псалми 2 : 7 Я хочу
звістити постанову: Промовив до Мене Господь: Ти Мій Син, Я сьогодні Тебе
породив. 8 Жадай Ти від Мене, і дам Я народи Тобі, як спадщину Твою,
володіння ж Твоє аж по кінці землі! 9 Ти їх повбиваєш залізним жезлом, потовчеш їх, як посуд
ганчарський 10 А тепер
помудрійте, царі, навчіться ви, судді землі:…57 : 2 Чи ж то справді ви, можні,
говорите правду, чи людських синів слушно судите? 3 Отже, у серці ви чините кривди, дорогу
насильства рук ваших торуєте ви на землі. 4 Від лоня ще матернього
вже віддалені несправедливі, з утроби ще матерньої заблудилися неправдомовці, 5
їхня отрута така, як отрута зміїна, як отрута глухої гадюки, що ухо своє
затуляє, 6 що не слухає голосу заклиначів, чарівника, в чарах
вправного! 7 Поруйнуй,
Боже, зуби їхні в їхніх устах, левчукам розбий, Господи, щелепи,
8 нехай розпливуться, немов та вода, що собі розтікається, хай
пов'януть вони, як трава по дорозі, 9 бодай стали, немов той слимак,
що в своїй слизоті розпускається, щоб сонця не бачили, як мертвий отой плід у
жінки! 10 Поки почують тернину запалену ваші горшки,
нехай буря її рознесе, чи свіжу, чи спалену! 11
А праведний тішитись буде, бо помсту побачить, у крові безбожного стопи свої
він обмиє! 12 І скаже людина: Поправді є плід справедливому, справді є Бог, суддя на землі!
Звернімо увагу: 1) знищується посуд —
безбожне, а побиває посуд, Господь, про якого ми знаємо, що Він в нас.
2) І справа не так у жорстокості
чи любові, як у необхідності добитися від людей прагнути суду праведного і бути
гідними прагнення такого суду. Очевидно, що суд праведний (Божий) – правосуддя,
і є любов Божа. Бо де двоє в Ім’я Моє домовляться про що, то те й станеться.
Єремії 5 : 8 волочаться,
мов жеребці відгодовані: кожен ірже до жони свого ближнього... 9
Чи ж оцього Я не покараю? говорить Господь. І хіба над народом, як цей, не
помститься душа Моя? 10 Зберіться на мури його та й понищте, але не вчиняйте кінця їм!
Усуньте підпори його, бо вони не для Господа, 18 :
4 І в руках ганчара попсулась посудина, яку він із глини
робив. І він знову зробив з неї іншу посудину, як сподобалося ганчареві зробити. 5 І було мені слово Господнї, говорячи: 6 Чи не міг би
зробити й Я вам, як ганчар цей, о доме Ізраїлів? каже Господь. Ось
як глина в руці ганчара, так в руці Моїй, доме Ізраїля, й ви! 7 Я
часом кажу про народ та про царство, щоб вирвати його, і щоб розбити та
вигубити, 8 та коли цей народ, що про нього казав Я, повернеться від
свого зла, то пожалую Я щодо того зла, яке думав чинити йому. 9
А часом кажу про народ та про царство, щоб його збудувати та щоб посадити, 10
та як він зробить зле в Моїх очах, щоб не слухатися Мого голосу, то пожалую
щодо того добра, про яке говорив, що вчиню Я його. 11 А тепер скажи
до юдея й до мешканців Єрусалиму, говорячи: Так говорить Господь: Ось готую лихе
проти вас, і задумую задум на вас, верніться ж ви кожен з дороги своєї лихої, і
поліпшіть дороги свої й свої вчинки!
12 Та вони відказали: Пропало! бо ми будем ходити за своїми думками, і кожен
робитиме згідно з упертістю серця свого.
Єремії 19 : 11 та й скажеш до них: Так говорить Господь Саваот: Отак розіб'ю Я
народ цей та місто оце, як розбиваїться посуд ганчарський, що не може вже бути
направленим, і будуть ховати у Тофеті через брак місця на
погреб...
Ісаї 29 : 13 І промовив Господь: За те, що народ цей устами
своїми наближується, і губами своїми шанує Мене, але серце своє віддалив він
від Мене, а страх їхній до Мене заучена заповідь людська,
14 тому Я ось ізнову предивне вчиню з цим народом, вчиню чудо й
диво, і загине мудрість премудрих його, а розум розумних його заховається. 15 Горе тим, що глибоко задум ховають від Господа, і чиняться в
темряві їхні діла, і що говорять вони: Хто нас
бачить, і хто про нас знає? 16 О, ваша фальшивосте! Чи ганчар
уважається рівним до глини? Чи зроблене скаже про майстра свого: Він мене не
зробив, а твір про свого творця говоритиме: Він не розуміє цього?
17 Хіба за короткого часу Ліван на садка не обернеться, а садок
порахований буде за ліс? 18 І
в той день слова книжки почують глухі, а очі сліпих
із темноти та з темряви бачити будуть,
19 і сумирні
побільшать у Господі радість свою, а люди убогі в Святому Ізраїля тішитись
будуть! 20 Бо скінчився насильник, і минувся насмішник, і понищені
всі ті, хто дбає про кривду,
21 хто судить людину за слово одне, на того ж, хто судить у брамі, вони ставлять пастку,
і праведного випихають обманою. 22 Тому то Господь, що викупив Авраама,
сказав домові Якова так: Не буде тепер засоромлений Яків, й обличчя його не
поблідне тепер,
23 бо як він серед себе побачить дітей своїх, чин Моїх рук, вони
будуть святити Моє Ймення, і посвятять Святого Якового, і будуть
боятися Бога
Ізраїля!
24 Тоді то хто блудить у дусі, ті
розум пізнають, а хто ремствує, ті поуки навчаться!
45 : 9 Горе тому, хто з Творцем своїм свариться, черепок із земних черепків!
Чи глина повість ганчареві своєму: Що робиш? а діло його: Ти без рук! 10
Горе тому, хто патякає батькові: Пощо ти плодиш? а жінці: Пощо ти родиш? 11
Так говорить Господь, Святий Ізраїлів, і Той, Хто його вформував: Питайте Мене про майбутнє, а долю синів Моїх й чин Моїх рук позоставте Мені!
64 : 8 Тепер же, о
Господи, Ти наш Отець, ми глина, а Ти наш ганчар, і ми всі чин Твоєї руки!
Римлян 9 :
13 як і написано: Полюбив Я Якова, а Ісава зненавидів. 14 Що ж скажемо? Може в Бога неправда?
Зовсім ні!
15 Бо Він каже Мойсеєві: Помилую, кого хочу помилувати, і
змилосерджуся, над ким хочу змилосердитись.
16 Отож, не залежить це ні від того, хто хоче, ні від того, хто
біжить, але від Бога, що милує.
17 Бо Писання говорить фараонові: Власне на те Я поставив тебе, щоб на тобі показати
Свою силу, і щоб звістилось по цілій землі Моє Ймення.
18 Отож, кого хоче Він милує, і кого хоче
ожорсточує.
19 А ти скажеш мені: Чого ж іще Він докоряє, бо хто може противитись
волі Його?
20 Отже, хто ти, чоловіче, що ти сперечаєшся з Богом? Чи скаже твориво
творцеві: Пощо ти зробив мене так?
21 Чи
ганчар не має влади над глиною, щоб із того самого місива зробити одну посудину
на честь, а одну на нечесть?
22 Тож Бог,
бажаючи показати гнів і виявити могутність Свою, щадив із великим терпінням посудини гніву, що готові були на погибіль,
23 і щоб виявити багатство слави Своєї на посудинах
милосердя, що їх приготував на славу,
24 на
нас, що їх і покликав не тільки від юдеїв, але й від поган.
25 Як і в Осії Він говорить: Назву Своїм народом не людей Моїх, і не улюблену
улюбленою,
26 і на
місці, де сказано їм: Ви не Мій народ, там названі будуть синами Бога Живого!
Дослідив 03.01.2011р., раб Божий
– Анатолій Войтко
|