Буття 1
1 На початку Бог створив Небо та землю.
Звернімо увагу, що це — початок
творення. І не забуваймо Луки 11 : 40 Нерозумні, чи ж Той, Хто створив оте зовнішнє, не створив
Він і внутрішнє?
11 І сказав Бог: Нехай земля вродить траву, ярину, що
насіння вона розсіває, дерево овочеве, що за родом своїм плід приносить, що в
ньому насіння його на землі. І сталося так.
Звернімо увагу: 1) не створював,
а НАКАЗАВ ЗЕМЛІ ВРОДИТИ, і дике - щоб само розсівало насіння.
12 І земля траву видала, ярину, що насіння розсіває за родом її, і
дерево, що приносить плід, що насіння його в нім за родом його. І Бог побачив, що добре воно.
20 І сказав Бог: Нехай вода вироїть дрібні істоти, душу живу, і птаство,
що літає над землею під небесною твердю.
Звернімо увагу: 1) не створював
дрібні істоти, душу живу, і птаство, а повелів
воді вироїти.
2) Згадаймо — Псалми 89(90) : 1 Господи,
пристановищем нашим Ти був з роду в рід! 2 Перше ніж гори народжені, і поки Ти витворив землю та
світ, то від віку й до віку Ти
Бог! Звернімо увагу на
поступовість подій: перше гори, після витворення землі та світу цього. 3
Ти людину вертаєш до пороху, і кажеш: Вернітеся, людські сини! Бо в очах Твоїх тисяча літ, немов день той вчорашній, який проминув, й як
сторожа нічна... 93(94) : 8 Зрозумійте це ви, нерозумні в
народі, а
ви, убогі на розум, коли наберетеся глузду? 9 Хіба Той, що ухо щепив, чи Він не почує? Хіба Той, що око
створив, чи Він не побачить? Знову звернімо увагу на поступовість подій:
створення вуха, після ока... і так далі 138(139)
: 13 Бо Ти вчинив нирки мої, Ти виткав мене в утробі матері моєї, 14 Прославляю Тебе, що я дивно утворений! Дивні діла Твої, і душа моя відає вельми
про це! 15 І кості мої не сховались від Тебе, бо я вчинений був в укритті, я витканий був у глибинах землі! 16 Мого зародка бачили очі Твої, і до книги Твоєї записані
всі мої члени та дні, що в них були вчинені, коли жодного з них не було... 2 Петра 3 : 8 Нехай же одне це не буде заховане від вас, улюблені,
що в
Господа один день немов тисяча років, а тисяча років немов один день! І згадаймо — Ісаї
66 : 8 Хто таке коли чув, і хто бачив
таке? Чи зроджена буде земля в один день, чи народжений буде
народ за одним разом? Зауважмо, що слово,
яке в Біблії як "день”,
староєврейською мовою (мовою гебру – іврит, що нею написане П’ятикнижжя
Мойсеєве) звучить "йом”, і означає також період,
етап. І мова тут явно про шість великих періодів, етапів (образно –
"днів”) створення світу. І кожен з цих етапів тривав навіть не тисячі –
мільйони й мільярди років. Бо хто виміряв день Господній?... Тобто, процес довгий, навіть тоді, коли Слова
застосовані такі, які люди розуміють, як швидкі (наприклад, тепер - означає ось
так, як у Івана, довго і ще довше: Івана 12 : 31 Тепер суд цьому світові. Князь світу цього буде вигнаний звідси тепер. 32 І, як буду піднесений з землі, то до Себе Я всіх
притягну. як
бачимо, всіх ще не притягнено).
21 І створив Бог риби великі,
і всяку душу живу плазуючу, що її вода вироїла за їх родом, і всяку пташину крилату за
родом її. І Бог побачив, що добре воно.
Звернімо увагу: 1) не створював з нічого дрібні істоти, всяку душу живу
плазуючу (початок роду зміїного на землі), і птаство, а створював з тих, що їх
вода вже вироїла за їх родом;
2) і навіть із тих що їх вода
вироїла ще не створював душу живу неплазуючу, а створював лише всяку душу
живу плазуючу (рід зміїний) і то після, як її вода вироїла.
22 І поблагословив їх Бог, кажучи: Плодіться й
розмножуйтеся, і наповнюйте воду
в морях, а птаство нехай розмножується на землі!
Звернімо увагу: 1) людина ще не згадується, а плазуюча душа (рід
зміїний - Матвія 23: 33 О змії, о
роде гадючий, як ви втечете від засуду до геєнни?) вже створена і благословенна.
2) душ не плазуючих ще не було, але рід плазуючих (рід зміїних) їхнім
множенням (роїнням) вже давали змогу з’явитися не плазуючим душам (з роду
зміїного).
24 І сказав Бог: Нехай видасть земля живу душу за родом її, худобу й плазуюче, і земну звірину
за родом її. І сталося так.
Звернімо увагу: 1) всяка плазуюча душа вже була створена і
блогословена ще з води, а ще не створив на
землі не плазуючу живу душу, звірину, а лише доручив землі видати живу душу, худобу й плазуюче, і земну звірину за родом її;
2) худоба, плазуюче, звір і жива душа — творива різні! Що ж то за жива душа? Серед
родів живих душ (не худоби, не плазуючих, не звіра) міг бути рід людиноподібних і рід людей (з роду зміїного)
чи, як у Йова 11 : 12 Тож
людина порожняя мудрішає, хоч народжується, як те дике осля! 40 : 15 А ось бегемот, що його Я
створив, як тебе… Амоса 3 : 25 Тільки
вас Я пізнав зо всіх родів землі, тому
вас навіщу за всі ваші провини!
3) Згадаймо, що фарисеї (і не
тільки), які вже йшли каятися і приймати водне хрещення, були ще рід зміїний (Луки 3 : 7 А Іван говорив до людей, хто приходив, христитися в нього: Роде зміїний, хто навчив вас тікати від гніву майбутнього? 8
Отож, учиніть гідний плід покаяння. І не починайте казати в собі: Маємо батька
Авраама. Бо кажу вам, що Бог може піднести дітей Авраамові з цього каміння.
9 Бо вже он до коріння дерев і сокира прикладена: кожне ж дерево, що доброго плоду не родить,
буде зрубане та до огню буде вкинене.), але у Дії 17
: 29 Отож, бувши
Божим тим родом... це були ті ж
колишні фарисеї (і не тільки) - їхні нащадки з роду зміїного. Бо ж, чи не про
це йдеться у Послані до Римлян 11 : 24 Бо коли ти відтятий з оливки, дикої з природи, і проти природи
защеплений до доброї оливки, то скільки ж
більше ті, що природні, прищепляться до своєї
власної оливки?
25 І вчинив Бог земну звірину за родом
її, і худобу
за родом її, і все земне плазуюче за родом його. І бачив Бог,
що добре воно.
Звернімо увагу: 1) вчинив звірину, худобу і земне плазуюче після
того, як земля видала (з роду зміїного) живу душу за родом її і плазуюче,
після того, як плазуючу душу не земну вже було створено і поблагословенно
після вироєння її водою;
2) міг вчинити (з роду зміїного) рід людиноподібного,
бо для кого ж худоба була, адже худоба не звір, сама (без людини) не кожна живе.
Звернімо увагу на послідовність порядку творення
життя у віршах 20
– 25 :
1) вода вироїла
дрібні істоти, душу живу, і птаство;
2) створив всяку
душу живу плазуючу, що її вода вироїла за їх родом, і всяку пташину крилату за
родом її;
3) земля видала живу душу за родом її, худобу й
плазуюче, і земну звірину за родом її;
4) — вірогідно для живої душі земної вчинив Бог худобу, вірогідно через те, що жива душа
земна (рід зміїний) не
спроможна була дати раду земній звірині і всьому земному плазуючому.
Тобто, як і вода, земля теж спочатку видала а вже після Бог вчинив їх,
певне досконалішими. Важливо, що у час коли всяка душа плазуюча була вже
створена і благословенна вже, то жива душа не плазуюча була лише: вироїна
водою, видана землею і вчинена Богом; а Богом створеної
живої душі, крім всякої душі живої плазуючої — ще не було. Не дивно, що
змій, під час створення людини(адама) - живої душі, був мудрішим. І не
забуваймо Луки 11 : 40 Нерозумні, чи ж Той, Хто створив оте зовнішнє, не створив
Він і внутрішнє?
26 І сказав Бог: Створімо людину за образом Нашим,
за подобою Нашою, і хай панують
над морською рибою, і над птаством небесним, і над худобою, і над усею землею,
і над усім плазуючим, що плазує по землі.
Звернімо увагу: 1) образом Нашим, подобою Нашою — чи не означає це, що
не Сам створював, а закликав створювати ще когось? Якщо й це через те, що Бог –
триєдиний, то певне що і до Духа і до Сина (чи до Слова) теж те звернення було;
то чи так просто створювалася людина?
2)чи тільки що створеній людині, яка би не була вироїна водою, не
видана і не вчинена землею, віддав би Бог під панування все вчинене на землі, яке
вже мало створену Богом душу?
3) з вислову – хай панують, видно, що людей було багато, і вони
створювалися з іншим, з важливішим для людей (навіть ще тих, котрі без задатку
Духу Божого – диких) задумом, по відношенню до всієї звірини, риб, птаства і плазуючих.
4) але ж людям треба довго ставати досконалими, або хоч спроможними на
щось, щоб з образу людини перерости в образ Божий (Ісаї
31 : 3 А
Єгипет не Бог, а людина, а коні їхні тіло, не дух: як простягне Господь Свою
руку, то спіткнеться помагач, впаде і підпомаганий, і разом вони всі погинуть! 1Коринтян
15 : 40 Є
небесні тіла й тіла земні, але ж інша слава небесним, а інша земним.
44 сіється тіло звичайне, встає тіло духовне. Є тіло звичайне, є й тіло духовне. 45 Так
і написано: Перша людина Адам став душею живою, а останній
Адам то дух оживляючий. 46 Та не перше духовне, але звичайне, а потім духовне. 47 Перша людина з землі, земна, друга Людина із неба Господь. 48 Який земний, такі й земні, і Який
небесний, такі й небесні. 49
І, як носили ми образ земного, так і образ небесного будемо носити. Очевидно, що Адам справді був
Бого-подібним, і бажання мав, та спокуса по земному жити перемагала Івана 10 : 34-35
– див. нижче). І не забуваймо Луки 11 : 40 Нерозумні, чи ж Той, Хто створив оте зовнішнє, не створив
Він і внутрішнє?
27 І Бог на Свій образ людину створив, на образ Божий її Він
створив, як чоловіка та жінку створив їх.
Звернімо увагу: 1) створена (тут саме так) людина ще не знала: раю,
що можна землю порати, плоди вирощувати смачні ..., але певне що зібрати дикий
плід, спіле насіння з диких трав для худоби, оволодіти і панувати над ними і
над плазуючими вже могла.
2) Це не суперечить Луки 11 : 39 Господь же промовив до нього: Тепер ви, фарисеї, он чистите зовнішність кухля та миски, а ваше нутро повне здирства та кривди! 40 Нерозумні, чи ж Той, Хто створив оте зовнішнє, не
створив Він і внутрішнє? — Отже є два створення. 16 : 8 сини
цього світу в своїм поколінні
мудріші, аніж сини світла . Ісаї
22 : 24 І повісять на ньому всю славу отцівського дому його, нащадки та дикі відростки,
увесь посуд малий від мисок й аж
до всякого посуду глиняного! 42
: 5 Говорить
отак Бог, Господь, що створив небеса і їх розтягнув, що землю простяг та те, що із неї виходить, що народові
на ній Він дихання дає, і духа всім тим, хто ходить по ній. І це не суперечить Єремії 18 : 4
І в руках ганчара попсулась посудина, яку він із
глини робив. І він знову зробив з неї іншу посудину, як сподобалося ганчареві
зробити. 7 Я часом
кажу про народ та про царство, щоб
вирвати його, і щоб розбити та вигубити, 8 та коли цей народ, що про нього
казав Я, повернеться від свого зла, то пожалую Я щодо того зла, яке думав
чинити йому. 9 А часом кажу про народ та про царство, щоб
його збудувати та щоб посадити,
10 та як він зробить зле
в Моїх очах, щоб не слухатися Мого голосу, то пожалую щодо того добра, про яке
говорив, що вчиню Я його. 27 : 5 Я вчинив
землю й людину, і скотину, що на поверхні землі, Своєю силою великою та витягненим
раменом Своїм... та й не суперечить
Еклізіясту 3 : 19 бо доля для людських синів і доля звірини однакова доля для них:
як оці помирають, так само вмирають і ті, і для всіх один подих, і нема над
твариною вищости людям, марнота бо все!... Псалми 104(103) : 30 Посилаєш Ти духа Свого вони творяться, і Ти відновляєш обличчя землі. та Єзекіїль 14 : 14-19 Або коли
б Я моровицю послав до цієї землі, і вилив би на неї свою лютість у крові, щоб
вигубити з неї людину й скотину, 20 а Ной, Даниїл та Йов були
б серед неї, живий Я! говорить Господь Бог, ані сина, ані дочки не врятували б
вони! Вони в своїй справедливості врятують тільки свою власну душу.
3) отже, панування першої людини не лише і не так від її духовного
росту було, а найперше через переваги природної
хитрості та кмітливості, якими відбором формував Бог Галатів 2 : 15 Ми
юдеї природою, а не грішники з поган... ; (зауважмо
– тут ЯВНО , ЩО Є ДВІ ПРИРОДИ ЛЮДИНИ);
4) образ Божий, якщо досконалий, то не є подобою жінки і чоловіка;
тобто людина створена – це була, навіть зовнішня не подоба БОГА у дечому; а
врахуйте ще й те, що зліпивши з глини людину, як слоника, ми вже його звемо
слоном; але щоб вчинити цю подобу слоном живим, створити, уформувати – певне що
треба час, щоб вона стала подібна Богу –
Отцю. Вихід 7: 1 І
сказав Господь до Мойсея: Дивись, Я поставив тебе замість Бога для фараона.... Псалми 8 : 6 А однак учинив Ти його мало меншим від Бога, і славою й величчю Ти
коронуєш його! 7 Учинив Ти його володарем творива рук Своїх, все під ноги йому вмістив: 8 худобу дрібну та биків, їх
усіх, а також степових звірів диких, 9 птаство небесне
та риби морські, і все, що морськими дорогами ходить! 16 : 12 Із них кожен подібний до лева, що шарпати прагне, й як левчук, що
сидить в укритті...13 Устань
же, о Господи, його попередь, кинь його на коліна! Мечем Своїм душу мою збережи
від безбожного, 14 від
людей рукою Своєю, Господи, від людей цього світу, що частка їхня в цьому житті,
що Ти скарбом Своїм наповняєш їхнє черево! Ситі їхні сини, останок же свій для
дітей вони лишать. 15 А я в правді
побачу обличчя Твоє, і, збудившись, насичусь Твоєю подобою! 48 : 13
та не зостається в пошані людина, подібна худобі, що гине! 15 Вони
зійдуть в шеол, і смерть їх пасе, немов вівці, а праведники запанують над ними
від рання; подоба
їхня знищиться, шеол буде мешканням для них... 21 Людина в пошані, але нерозумна,
подібна худобі, що гине! 88
(89) : 7 бо хто в небі подібний до Господа? Хто подібний до Господа серед Божих синів? Ісаї 40 : 17 Насупроти Нього
всі люди немов би ніщо, пораховані в Нього марнотою та порожнечею. 18 І до кого вподобите Бога, і подобу яку ви
поставите поруч із Ним? 46
: 5 До кого Мене ви вподобите та прирівняєте, до кого подібним
Мене ви учините, щоб схожому бути? Ісаї 51:
12 Я, Я ваш Той Утішитель! Хто ж то ти, що боїшся людини смертельної
й людського
сина, що до трави він подібний? Ефесян
4 : 22 щоб відкинути, за першим поступованням,
старого чоловіка, який зотліває в звабливих пожадливостях, 23 та відновлятися духом вашого розуму, 24 і зодягнутися в нового чоловіка, створеного за Богом у
справедливості й святості правди 5 : 1 Отже, будьте
наслідувачами Богові, як улюблені діти Єремії 49
: 19 Ось підійметься він, немов лев, із темного
лісу Йордану на водяні луки, і Я вмент зроблю, що він побіжить геть від них, а хто вибраний
буде, того Я поставлю над ними. Бо хто є подібний Мені, і хто
покличе Мене перед суд, і хто пастир такий, що перед обличчям Моїм устоїть? Єзикіїль 14 : 14 А коли б серед неї були три мужі: Ной, Даниїл та Йов, вони в своїй справедливості
врятували б лише свою власну душу, говорить Господь Бог. 15 Коли б Я
перепровадив по землі люту звірину, й обезлюдніла б вона, і стала б вона
спустошенням, так що ніхто не проходив би нею через ту звірину, 16 той й ці три мужі серед неї, живий Я, говорить
Господь Бог, не врятують вони ні синів, ні дочок! Самі вони будуть врятовані, а
Край стане спустошенням... 17 Або коли б Я спровадив на цю землю меча, та й
мечеві сказав: Пройди по Краю, і вигуби з нього людину й скотину, 18 то ці три мужі серед нього, живий Я! говорить
Господь Бог, не врятують синів, ні дочок, бо врятуються самі тільки вони! 19 Або коли б Я моровицю послав до цієї землі, і
вилив би на неї свою лютість у крові, щоб вигубити з неї людину й скотину, 20 а Ной, Даниїл та Йов були б серед неї, живий Я! говорить
Господь Бог, ані сина, ані дочки не врятували б вони! Вони в
своїй справедливості врятують тільки свою власну душу. Даниїл
3 : 25 Він відповів та й сказав: Таж я
бачу чотирьох мужів непов'язаних, що ходять посеред огню, і шкоди їм нема, а
вигляд того четвертого подібний до Божого сина! Захарія
12: 8 ... і буде того дня той, хто
спотикається серед них, як Давид, а дім
Давидів як Бог, як Ангол Господній перед ними. Филип’ян 2 : 6 Він, бувши в
Божій подобі, не вважав за захват бути Богові рівним, 7 але
Він умалив Самого Себе, прийнявши вигляд раба,
ставши подібним
до людини; і подобою ставши, як людина, Филип’ян 3 : 19 їхній кінець то загибіль, шлунок їхній бог, а слава в
їхньому соромі... Вони думають тільки про земне! 21 Який перемінить тіло нашого пониження, щоб стало подібне до
славного тіла Його, силою, якою Він може і все підкорити Собі. 1
Хроніки 28 : 4 Та вибрав
Господь, Бог Ізраїлів, мене з усього дому батька мого, щоб бути царем над
Ізраїлем навіки, бо Юду вибрав Він на володаря, а серед Юдиного дому дім батька
мого, а серед синів мого батька мене уподобав Собі, щоб настановити царем над
усім Ізраїлем. 1 Коринтян 15 : 45 Так і
написано: Перша людина Адам став душею живою, а
останній Адам то дух оживляючий. 2 Коринтян 7 : 1 Отож, мої любі, мавши ці обітниці, очистьмо
себе від усякої нечисти тіла та духа, і творімо святиню у
Божім страху! Матвія 3 : 7 Як побачив же він багатьох фарисеїв та саддукеїв, що приходять на хрищення,
то промовив до них: Роде зміїний, хто вас надоумив утікати від
гніву майбутнього? 5 : 48 Отож, будьте
досконалі, як досконалий Отець ваш Небесний!
5) чи ж Отець Небесний має жінку? Чому ж Бог людину створив чоловіком і
жінкою? Чи не тому, що людині з природи (насінню зміїному – Буття
3 : 15 Ісая
65 : 9 І насіння Я
виведу з Якова...) було звично плодитися і розмножатися
парами? Зважте, що й сьогодні не багато тих, хто замість жінки обирає Бога і
віддається Богу. І це нормально природно, бо й Христос каже, у відповідь на
запитання учнів чи женитися то погано, — це слово вміщують не всі, а ті кому
дано. А щоб стати мудрими, досконалими, пізнати добро і зло, яке пізнається
природно, ми маємо плодитися і множитися з коріння природи, до досконалості —
до вродження згори. Початок цьому - Єва( Буття 3 : 15) а кінець – останній Адам – Дух оживляючий. Ось
чому, фарисеї і саддукеї ще рід зміїний, коли їх Бог напоумив христитися, вони
ставали з роду зміїного його плодом а після, з його плоду - насінням для Адама
і Єви, а після, народившись згори, ставали плодом для Бога – синами Божими.
Іншими словами можна сказати так, що рід зміїний аж до доброго плоду насіння Єви і вродження згори – це тілесні люди, що мають інше походження (Ісаї
44 : 7 ...Я
заклав у давнині народ... – зважте, що це не від Адама народ, про який
нам відомо з Писання багато, а той, про який у цьому вірші сказано, що ми не
знаємо про його закладини), а
після – людина богоподібна(вже посаджена до саду Богом), взявши Духа Божого,
стає людиною Божою (Дії 17 : 29 Отож, бувши Божим тим родом...), але ще й далі вдосконалюється у святості. З природи жива душа (вироїна
водою і видана землею) людини, теж створеної
Богом у давнині, і з неї Ним теж створено народ, але той народ (вихований
природою – батьками земними) — знищується (Матвія 15 : 13 А Він відповів і сказав: Усяка рослина, яку насадив не Отець Мій Небесний, буде
вирвана з коренем.), а з
людини, посадженої Ним до саду — вдосконалюється, стає святою, синами Богу Луки
3 : 17 У руці Своїй має Він віячку, і перечистить Свій тік: пшеницю збере до
засіків Своїх, а полову попалить ув огні невгасимім. Єремії 18 : 4 І в руках ганчара попсулась посудина, яку він із глини робив. І він
знову зробив з неї іншу посудину, як сподобалося ганчареві зробити. 7 Я часом кажу про народ та про царство, щоб вирвати
його, і щоб розбити та вигубити, 8 та коли цей народ, що про нього казав Я, повернеться від
свого зла, то пожалую Я щодо того зла, яке думав чинити йому. 9
А часом кажу про народ та про царство, щоб його збудувати та щоб посадити, 10 та як він зробить зле в
Моїх очах, щоб не слухатися Мого голосу, то пожалую щодо того добра, про яке
говорив, що вчиню Я його.
|