ЯКБИ ХТО ПРОКУРОРА ТА ЗМУСИВ ІНТЕРЕСИ ГРОМАДЯН ЗАХИЩАТИ ВІД СВАВІЛЛЯ ДЕРЖАВИ
Кілька років поспіль до Дня Перемоги держава виплачувала щорічну одноразову допомогу не в повному обсязі, як велить чинне законодавство. Виплату її ділили не по закону, а виходячи з того, скільки депутати Верховної Ради закладуть на цю статтю грошей у бюджет держави. Депутати наші зробили це не випадково, про себе найперше дбають, а що залишиться, – роздають уже іншим. Ось і вийшло – Закон про статус ветеранів війни каже одне, а Закон
про державний бюджет України – зовсім інше. Коли в 2007 це стало явним через депутатський запит (не всі однакові) і набрало широкого розголосу, ветерани кинулись масово у державні органи соцзахисту, а згодом і в суди відстоювати свої законні права. Наприклад, за станом на 23 січня цього року у Славутський міськрайонний суд надійшло 47 таких заяв. Суди уже винесли кілька рішень на користь ветеранів. Їм присудили виплатити гроші в повному об’ємі й чітко вказали, що їх повинні виплатити через Державне казначейство
України. Та поки що цих грошей від держави ветерани не отримали.
Втрутилась, під натиском обставин, у справи прокуратура. Куди діватися, адже 9 липня 2007 року Конституційний суд України прийняв рішення, яким визнав неконституційною ст. 71 Закону про державний бюджет України на 2007 рік у частині визначення розміру виплати щорічної разової грошової допомоги. Але інтересів громадян прокуратура не хоче вирішувати, а посилається на те, що на рівні держави для виконання даного рішення Конституційного
суду не було прийнято ніяких рішень щодо додаткових витрат цієї допомоги. Судові ж справи довго розглядаються, бо проходять апеляційне оскарження. Справа ускладнюється ще й тим, що досі невідомо, хто ж виділятиме кошти на виконання рішення суду – чи Мінфін, чи Казначейство чи інша державна установа. Ото ж в свою чергу подають до суду апеляційні скарги на скасування вимог людей. Що їм державним мужам люди, захист їхніх конституційних прав? От держава це інша справа — з нею судитися ще не вміють. Від неї ж і зарплату,
і пільги отримують. Скузується Славутський міжрайонний прокурор В. С. Мушинський: ,,Документи ми оформляємо на перерахунок лише за 2007 рік, а суди – за три роки’’(,,Трудівник Полісся’’ від 26 січня 2008 р., № 4 (10725). Тому громадяни, які надсилають листи у ,,ВМ’’, справедливо зазначають: чому прокурор – той, хто стоїть на дотриманні чинного законодавтва, не втрутився у цю справу раніше і чому оформляє документи лише за 2007 рік? Ветеранів (а їх лише у місті Славута, точніше у міському управлінні праці та соціального
захисту за належними до цієї виплати категоріями, перебуває 6,5 тисячі чоловік) турбує питання: а як же буде у нинішньому році (при новому уряді – в Києві, при тій самій владі в Славуті?) Заступник начальника районного управління праці та соціального захисту населення Славутської райдержадміністрації Поліна Косік запевняє: ,,Питання виплати ветеранам війни одноразової допомоги на 2008 рік вже чітко визначене із внесенням до Закону про статус ветеранів війни, гарантії і соціальний захист, де передбачено, що ці
виплати буде встановлювати безпосередньо Кабінет Міністрів України. Чи це означає, що “в цьому році, можна вважати, питань не виникне” (,,Т.П.’’ від 26 січня 2008р., № 4 (10725), поживемо – побачимо, каже народна мудрість. А ось щодо виплат за минулі роки, то питання, хто візьме на себе відповідальність за дії колишньої комуно – регіональної більшості, висить у повітрі. Було б добре оці проблеми громадян вирішити прокурору, та він поки що більше державі звик служити, а вже після – громадянам, особливо у
випадках, коли сама держава й кривдить.
|